فروم ایرانی ها

ساخت وبلاگ
مجلات رژیم غذایی سایت دکتر کرمانی چکیده ای از بهترین مطالب سایت را با خود به همراه دارند و سعی می کند به رایگان، آنچه که ساعت ها برایش زمان گذاشته شده را، در اختیار علاقه مندان قرار دهد .

لینک دانلود مجله

با ما به اندام باشید.

فروم ایرانی ها...
ما را در سایت فروم ایرانی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی irforum بازدید : 195 تاريخ : سه شنبه 25 اسفند 1394 ساعت: 19:09

[تصویر: tabriz1.jpg]

در این قسمت میخواهم شما را با صنایع دستی تبریز، یکی از زیباترین شهرهای ایران آشنا کنم. کشور عزیزمان ایران، شهرهای گوناگون با فرهنگ و هنرهایی زیبا در دل خود جای داده است. تبریز هم شهری زیباست که صنایع دستی و هنرهای زیبایی را در دل خود جای داده است. شهر تبریز سال هاست که در زمینه صنایع دستی جز چند شهر اول ایران در این حوزه است. با خرید صنایع دستی و سوغات تبریز میتوانیم خاطرات زیبای سفرمان را همواره به یاد داشته باشیم. همچنین با بازدید صنایع دستی شهر تبریز علاوه بر لذت خرید، مشوق خوبی برای این هنرمندان این صنایع زیبا خواهیم بود. معروف ترین صنایع دستی تبریز فرش و قالی، چرم دوزی، گلیم بافی، سفالگری و محصولات سرامیکی است. در ادامه توضیح مختصر و عکی صنایع دستی تبریز را آورده ام.
صنایع دستی دیگری که میتوان به آن اشاره کرد:

  • جاجیم بافی
  • رنگرزی سنتی و چاپ کلاقه ای
  • سوزن دوزی و رودوزی
  • هنرهای مرتبط با چوب
  • حصیر بافی
  • طراحی سنتی و نگارگری
  • صحافی و جلد سازی سنتی
  • گیوه دوزی و چاروق دوزی
فرش و قالی تبریز
[تصویر: farsh-tabriz.jpg]
قالی ایران، در سطح جهانی شهرت بسیاری دارد ولی از میان شهرهای ایران قالی تبریز شهرت بسیاری دارد، بطوری که به تبریز لقب شهر جهانی صنایع دستی و بافت فرش داده شده است. قالی بافی یکی از صنایع دستی استان آذربایجان می باشد که قدمتش به دوران سلجوقیان و ایلخانیان باز می گردد. پس از آن دوران تکاملی آن همزمان با تیموریان و بعد از آن صفویان بود. در زمان صفویان طرح هایی چون گل و بوته، سجاده ای، حیوانات، لچک و ترنج، مخصوصا نقش گل شاه عباسی رواج یافت و برای بافت از نخ های ابریشمی استفاده میشد که ظرافت خاصی را به آن داده و آثار نفیسی خلق شد. بسیاری از این آثار ارزشمند که از گذشته بجا مانده است، را میتوان در موزه های مشهور دنیا بازدید کرد. هنرمندان آذربایجانی نقش به سزایی در احیا و حفظ قالی بافی در ایران داشتند. بافت قالی همچنان در بسیاری از روستاها و شهرهای استان آذربایجان رواج دارد. علاوه بر اینکه این آثار ارزشمند به بازارهای داخلی هم عرضه می شوند. بخش مهمی از صادرات ایران به قالیچه ها و قالی تبریز اختصاص دارد.
پیشنهاد می کنم برای خرید و بازدید از این فرش ها و تابلو فرش های زیبا به بازار مظفریه تبریز مراجعه کنید. ایده ی جدیدی که با فرش های تبریز ادغام شده است هنری به نام چرم فرش است که شهرتی بسیاری پیدا کرده است. این فرش ها که ادغام فرش و چرم و ورنی است بعنوان زیرانداز تزئینی و فرش و … استفاده می شود و با دکوراسیون خانه های امروزی هماهنگ است.

چرم تبریز

[تصویر: charm-tabriz.jpg]
چرم تبریز، پیشینه ی پرآوازه ای در کشور ایران دارد، در شهر تبریز تولیدکنندگان بسیاری، مشغول به این حرفه یافت. از جمله مهمترین فرآورده های ساخته شده از چرم در این استان کفش است. کفش چرم تبریز جایگاه بالایی در ایران و حتی خارج از آن دارد و بعنوان یک برند با کیفیت شناخته شده است. پیشنهاد میکنم با خرید کیف و کفش یا دیگر فراورده های چرمی تولید شده تبریز، قسمتی از هنر و صنایع دستی تبریز را به همراه خود داشته باشید. برای تهیه محصولات چرمی دست دوز تبریز بهتر است به بازار کفش در بازار تاریخی تبریز سری بزنید.

گلیم بافی تبریز

[تصویر: gelim-tabriz.jpg]
گلیم بافی تبریز، یکی دیگر از صنایع دستی تبریز است، که رواج بسیاری در این منطقه و آذربایجان دارد. گلیم در دسته ی صنایع زیر انداز محسوب شده و از پشم گوسفندان، ابریشم، موی بز بافته می شود. معروف ترین گلیمی که در تبریز به چشم می خورد گلیم شاهسون است. مشخصه ظاهری گلیم شاهسون، وجود نگاره های بزرگ و برجسته است که با نوارهای باریک و پیچیده از هم جدا شده اند و رنگ های ملایمی مخصوصا صورتی، سبز، درصد کمی قهوه ای و آبی تیره به چشم می خورد. با نگاه به گلیم های خطه آذربایجان میتوان فهمید تفاوت بسیاری از لحاظ ظاهر در گلیم های بافته شده اقوام مختلفش است.
گلیم دورو یا ساده و گلیم سوماک که «ورنی» هم به آن می گویند دو نوع گلیم است که در تبریز عرضه می شود. گلیم ورنی تار و پود نازک از نخ پنبه ای و پشمی دارد همچنین طرح آن معمولا حیوانات است. در نوع ساده تار پنبه ای و پود پشمی دارد. به طور کلی هیچ یک از بافنده های گلیم از طرح و نقشه ی خاصی استفاده نمی کنند و همه ی طرح ها، ایده ی ذهنی خودشان است . گلیم در ابتدا به منظور روانداز، زیرانداز، کف پوش و .. استفاده می شد، اما اکنون بعنوان یک پوشش مدرن در خانه ها استفاده می شود.

سفال و سرامیک تبریز

[تصویر: sofal-tabriz.jpg]
محصولات سفالی و سرامیک(به سفال سفید معروف است) یکی از صنایع دستی رایج در شهر تبریز است علاوه بر تولید در تبریز، کارگاه های تولید آن در شهر زنور هم قرار دارد. همچنین در شبستر، سفال گری قدمت طولانی دارد و در تبریز میتوان این آثار ارزشمند را یافت. سفال و سرامیک تبریز از نوعی خاک مرغوب تولید می شوند. برای بازید از آثار سفالی میتوانید به موزه ی سفال تبریز مراجعه کنید این موزه خانه علوی است جایی که شما میتوانید در کنار بازدید یک اثر تاریخی زیبا، این سفال های زیبا را ببینید. حتما بعنوان یادگاری و سوغات در سفر به شهر تبریز سفال های زیبایش را به ارمغان ببرید. همچنین مجسمه های سفالی ساخته را میتوانید در موزه مشروطه تبریزبازدید کنید.

منبع : نشاط آوران

فروم ایرانی ها...
ما را در سایت فروم ایرانی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی irforum بازدید : 210 تاريخ : دوشنبه 24 اسفند 1394 ساعت: 16:26

[تصویر: zanjan.jpg]

صنایع دستی زنجان، از مدت ها پیش جایگاه ویژه ای در بین صنایع دستی ایران داشته است. اگر تاریخ زنجان را بررسی کنید متوجه قدمت و تنوع آن خواهید شد که در حال حاضر از تعدادشان کاسته شده است و آن هم مربوط به مهاجرت صنعتگران به دیگر شهرهاست. از صنایع دستی معروف زنجان می توان ساخت اشیای فلزی همچون ملیله کاری، چاقو سازی و چارق دوزی را نام برد. که هر کدام را می توانید بعنوان سوغات تهیه کنید. همچنین برای آشنایی بیشتر می توانید مطلب مربوط به سوغات زنجان را ببینید.
دیگر صنایع دستی استان زنجان که در شهرهای مختلف این استان تولید می شوند عبارتند از:

  • مسگری
  • فرش
  • گلیم
  • جاجیم
  • مسگری
  • تابلوی خاتم و مینیاتور
  • صنایع شیشه
  • گیوه دوزی ابریشمی و نخی
  • رنگرزی
  • سفالگری
  • هنر حکاکی روی مس
ملیله کاری زنجان
[تصویر: malilekari-zanjan.jpg]
ملیله کاری از قدیمی ترین صنایع دستی زنجان است و بر اساس شواهد تاریخی می توان ثابت کرد قدمت آن به قرن دهم هجری بر میگردد، که در دوران سلجوقی رونق گرفت و همزمان با حکومت صفویان به اوج خود رسید. همچنین نمونه های باقی مانده و آنچه در آثار و سفرنامه های قدیمی دیده می شود گواهی بر قدمت هنر ملیله کاری هستند. در کتب تاریخی بسیاری به فلزکاری بعنوان یکی از صنایع دستی زنجان اشاره شده است که ملیله کاری شاخه ای از این صنعت است. ملیله کاری تا قبل از حکومت پهلوی یکی از هنرهای بومی زنجان بود اما پس از آن هنرمندان این حرفه به شهرهای تهران، اصفهان و… مهاجرت کردند و این هنر در دیگر نقاط ایران رواج یافت. در هر صورت با سفر به شهر زنجان می توانید از دیدن این هنر زیبا به شکل شربت خوری، قاب عکس، بشقاب، جعبه ی جواهرات،شکلات خوری، شیرینی خوری و ظروف تزیینی لذت ببرید. نقش هایی مورد استفاده در ملیله کاری بته ترمه، جقه، برگ فرنگی، برگ، غنچه، پیچک و … است. ناگفته نماند ملیله کاری زنجان در ایران جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده است.

چاقو سازی زنجان

[تصویر: chaqu-sazi-zanjan.jpg]
از معروفترین صنایع دستی زنجان ساخت چاقو است که در سطح کشور شهرت بسیاری دارد. این هنر به مدت ها پیش بازمیگردد که نسل به نسل، به هنرمندان معاصر انتقال یافته است. با وجود وارد شدن ابزارهایی برای ساخت چاقو از زحمت هنرمندان این عرصه کاسته شده است و همچنان کیفیت بالایی دارد. چون در ساخت چاقو قدرت بدنی زیادی بکار گرفته می شود، معمولا جوانان مشغول این کار هستند و استادکاران قدیمی به آموزش میپردازند. چاقوها معمولا از فولاد استیل محکم و ضد زنگ درست میشوند که بعد از اجرای عملیاتی همچون چکش کاری و حرارت دادن به فلز سختی تبدیل می شوند و بر برش و تیز بودن چاقو موثر است. تناسب، ظرافت، قدرت در برش و نحوه ی آبکاری فلز از جمله مشخصات برجسته چاقوی زنجان است. انواع چاقوهای که در زنجان تولید می شوند عبارتند از چاقوی ضامن دار، ساده، میوه خوری، مرکب، کاردهای شکاری، کاردهای کمری، کاردهای آشپزی و قلم تراش.

چاروق دوزی زنجان

[تصویر: charoq-duzi-zanjan.jpg]
چاروق نوعی کفش است که در گذشته برای عبور از مناطق سخت و کوهستانی از چرم گاو و با نخ ابریشمی یا نخ گلابتون می دوختند. این هنر به دوران ساسانیان بازمیگردد و اوج رونق آن مانند بسیاری از صنایع دستی شهرهای ایران به دوران صفوی می رسد. تنوع در نقش و طرح های این چاروق نظر هر هنرمندی را به خود جذب می کند. انواع مختلف چاروق تمام چرم، توری، پرده بند، تمام پوست و… هستند. که هر کدام از این نوع ها روش و سبک خاصی در ساخت دارند و از جنس چرم، پنبه، ابریشم و پوست عمل آورده درست می شوند. امروزه چارق های بیشتر زنانه بوده و جنبه ی تشریفاتی دارد. این چاروق ها می توانند سوغاتی های زیبای برای اقوامتان باشند. همچنین برای آشنایی با دیگر ره آوردهای زنجان میتوانید متن سوغات زنجان را بخوانید.

منبع : نشاط آوران

فروم ایرانی ها...
ما را در سایت فروم ایرانی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی irforum بازدید : 174 تاريخ : دوشنبه 24 اسفند 1394 ساعت: 16:26

فعال سازی و غیر فعالسازی پیامک تبلیغاتی همراه اول

به دلیل شکایت‌های مداوم کاربران از همراه اول، امکان لغو دریافت اس‌ام‌اس‌های تبلیغاتی به امکانات این اپراتور اضافه گشت. شما می‌توانید با ارسال عدد ۱ به شمارۀ پیامکی ۸۹۹۹ از دریافت پیامک‌های تبلیغاتی انصراف دهید. به علاوه می‌توانید برای ثبت درخواست عدم دریافت پیامک‌های تبلیغاتی همراه اول، با شماره تلفن ۰۹۹۹۰ تماس گرفته و پس از برقراری ارتباط با اپراتور همراه اول، درخواست خود مبنی بر عدم دریافت پیامک‌های تبلیغاتی را ابراز نمائید. همچنین در صورتی که می‌خواهید امکان دریافت پیامک‌های تبلیغاتی دوباره برای شما فعال گردد نیز می‌توانید عدد ۲ را به شماره پیامکی ۸۹۹۹ ارسال کرده و به این ترتیب از آن پس پیامک‌های تبلیغاتی مختلف را دریافت نمائید.

فعال سازی و غیر فعالسازی پیامک تبلیغاتی ایرانسل

برای ثبت درخواست عدم دریافت پیامک‌های تبلیغاتی در ایرانسل می‌توانند عدد ۲ را به شمارۀ پیامکی ۵۰۰۵ ارسال نمائید (هزینۀ ارسال پیامک به این شماره رایگان است.) همچنین شما می‌توانید از طریق خط ایرانسل خود با شمارۀ ۷۰۰ تماس حاصل کرده و پس از برقراری ارتباط با اپراتور ایرانسل، درخواست خود مبنی بر عدم دریافت پیامک‌های تبلیغاتی را ابراز نمائید.

فروم ایرانی ها...
ما را در سایت فروم ایرانی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی irforum بازدید : 244 تاريخ : دوشنبه 24 اسفند 1394 ساعت: 16:26

اساس پنجره دوجداره، شیشه دوجداره آن می باشد. سیستم شیشه دوجداره شامل دو یا چند لایه شیشه که به طور موازی در فواصل مساوی از یکدیگر قرار گرفته اند و توسط اسپیسر در دور تادور آن ، از هم جدا شده اند. فضای بین شیشه ها را می توان با هوا یا گاز آرگون (عایق حرارتی) وهمچنین گازSF6 (عایق صوتی) و یا ترکیبی از هردو با فشاری تقریبا معادل فشار هوا پر نمود. در شیشه های دو جداره غالباً از اسپیسرهای آلومینیمی استفاده می شود که درون اسپیسر را با ماده رطوبت گیر (سیلیکا ژل) پر می کنند که این ماده سبب جذب رطوبت هوای مابین دو شیشه می گردد و توسط مواد درزگیر مناسب ، کاملاً آب بندی شده است. مراحل ساخت پنجره دوجداره : برش اتوماتیک شیشه: برش شیشه ها توسط دستگاه تما م اتوماتیک cnc انجام میگردد و قابل برنامه ریزی بودن این دستگاه امکان برش شیشه به اشکال مختلف رافراهم می سازد. خم کاری قاب های آلومنیومی : قابهای آلومنیومی مورد مصرف در فرایند تولید شیشه های دو جداره ، با تنوع رنگ فراوان از آلیاژ مخصوصی ساخته شده که به راحتی قابل خم شدن است .این توانایی کمک می کند تا قاب به کار رفته در بین دو شیشه کاملا یکپارچه بوده و از مصرف گوشه های پلاستیکی اجتناب شود . کلیه مراحل ساخت این قابها با توجه به ابعاد شیشه و به صورت کاملا اتوماتیک انجام می شود و انتخاب ضخامت این قابها با توجه به ملاحظات فنی صورت می گیرد. پنجره دوجداره تزریق مواد رطوبت گیر : تزریق این مواد با توجه به خصوصیات ذیل انجام می شود: الف : میزان تزریق مواد توسط دستگاه اندازه گیری می شود . ب : تزریق د ر شرایط بسته و تخلیه شده از هوا صورت می گیرد تا قابلیت جذب رطوبت هوای بین دو جداره شیشه برای این ماده باقی بماند و این موادقبل از استفاده اشباع نشود. شستشوی شیشه: شستشوی شیشه در داخل دستگاه و با استفاده از مواد شوینده خاص و آب مقطر انجام شده و هر گونه اثری از چربی ، از سطح شیشه برداشته می شود. خشک کردن شیشه : شیشه در داخل ماشین خشک کن ، خشک میشود تا هیچ گونه لکه ای بر سطح شیشه باقی نماند. سیستم نصب قاب آلومنیومی: مرحله شستشوی شیشه توسط اپراتور انجام شده و سپس شیشه وارد پرس می شود تا دو لایه شیشه بر روی قاب آلومنیومی پرس شود. برداشت پوشش از روی شیشه های رفلکس در شیشه های رفلکس ، که به لحاظ زیبائی و خواص نوری ویژه میزان مصرف گسترده ای نسبت به سایر شیشه ها دارد ، چسبندگی مواد درزگیر به سطحی از شیشه که پوشش آینه ای (coating) دارد ، بسیار پایین است و در کوتاه مدت این چسبندگی کاملا از بین خواهد رفت . در محل درزگیری ( اتصال قاب آلومنیومی به شیشه ) ،(coating) روی شیشه با دستگاه مخصوصی برداشته می شود تا از چسبندگی مواد درزگیر به سطح قابل قبول رسیده و کیفیت عایق بودن شیشه ها در سطح استاندارد باقی بماند. روش های نگهداری از پنجره دوجداره طراحی, تولید و نصب درب و پنجره دوجداره با نهایت دقت و ظرافت انجام می گیرد تا طول عمر درب و پنجره دوجداره و کارایی آن در بالاترین حد باشد، اما رعایت برخی از نکات موجب می شود کارایی و عمر این درب و پنجره دوجداره در حد بیشینه خود باقی بماند. این نکات به قرار زیر است: قطعات مکانیکی درب و پنجره دوجداره نیازمند روغن کاری در بازه های زمانی بلند مدت هستند تا نهایت در راحتی خود باقی بمانند. روغن کاری باید توسط روغن های رقیق موجود مثل روغن چرخ خیاطی انجام شود. از نزدیک کردن شعله مستقیم آتش, مثلا آتش جوشکاری و … به درب و پنجره دوجداره بپرهیزید. به منظور دوام بیشتر لاستیک های درزگیر درب و پنجره upvc, چند ماه یکبار آنها را با پارچه ای حاوی صابون مایع تمیز کنید. این عمل نرمی و انعطاف و تمیزی لاستیک ها از جای اصلی خود خارج نشده باشند. تغییرات آب و هوایی در طی فصول و تغییرات ابعادی مصالح ساختمانی بر اثر انبساط و انقباض ممکن است موجب شود که ابزار و یراق آلات درب و پنجره دوجداره از رگلاژ خارج شود که با تنظیم مجدد به حالت اولیه باز خواهد گشت. برای تمیز کردن درب و پنجره دوجداره می توانید از مخلوط آب و صابون استفاده کنید که باعث می شود درب و پنجره upvc به خود گرد و غبار نگیرند. اگر پس از نصب درب و پنجره upvc, هنوز فعالیت های اجرایی ساختمان باقی مانده است, باید لیبل روی درب و پنجره دوجداره کنده نشود تا از آسیب به درب و پنجره دوجداره محافظت کند. در صورتی که هنگام کندندرب و پنجره دوجداره, لیبل ها به درب و پنجره دوجداره چسبیده بودند, می توان به سادگی از یک سشوار برای دمیدن به درب و پنجره دوجداره استفاده کرد و سپس لیبل ها را به راحتی جدا نمود. در صورتی که پیچ های دستگیره به مرور زمان کمی شل شد, می توان با جابجا نمودن دستگیره, پیچ مربوطه را یافت و آن را محکم کرد. در هنگام فعالیت های بازسازی از قبیل نقاشی و سیمانکاری و … لازم است تا روی درب و پنجره upvc را با پوشش مناسبی پوشاند تا آسیبی به پنجره ها نرسد. در صورت آلوده شدن درب و پنجره دوجداره لازم است تا به دقت پنجره را تمیز کرد تا وجود این مواد موجب کدر شدن سطح پنجره نشود. کدام پنجره دوجداره را تهیه کنیم؟ همانگونه که در ابتدای این مقاله بیان گردید در صورتی که پنچره دوجداره از مواد مرغوب ساخته شود و نکات عایق بندی در ساخت آن و نیز ساخت شیشه دوجداره صورت پذیرد، می توان به آنچه از نصب این نوع پنجره های انتظار داشت دست یافت. اما با قیمت بالای استفاده از مواد مرغوب، پنجره های دارای قاب آلومینیومی که از شیشه های دوجداره استاندارد استفاده می نمایند به عنوان جایگزینی مناسب مطرح شده است. در مورد عدم عایق بودن قاب آن در مورد حرارت، سازندگان معتقد هستند که این تلفات حرارتی کمتر از 10% می باشد و با توجه به قیمت تمام شده آن، عدم تغییر شکل با گذشت زمان و رنگ پذیری مناسب آن، گزینه ای قابل بررسی در انتخاب پنجره دوجداره می باشد.

فروم ایرانی ها...
ما را در سایت فروم ایرانی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی irforum بازدید : 202 تاريخ : دوشنبه 24 اسفند 1394 ساعت: 2:15

شرکت ویستا بست در سال 1382 به ثبت رسید و از سال 1386 فعالیت خود را در زمینه تولید پروفیل upvc آغاز کرد و طی سه سال توانست به یکی از بزرگترین تولید کنندگان این حوزه در ایران تبدیل شود. این شرکت با به كاربردن طراحي مدرن روز دنيا، استفاده از ماشين*آلات و تكنولوژي پيشرفته كشورهاي آلمان و اتريش، با بكارگيري پرسنل متخصص و مجرب و نيز استفاده ازمواد اوليه برتر اروپايي، توانسته است محصولاتي توليد نمايد كه كيفيت آن*ها توسط مراكز تحقيقاتي مرجع ايراني و اروپايي به تأئيد رسيده است. ویستا بست بعنوان یکی از پیشگامان صنعت پلیمر و تولید پروفیل یو پی وی سی بر اساس استانداردهای بین المللی اولین دارنده گواهینامه رال آلمان در سطح کشور می باشد. این شرکت در حال حاضر با ظرفيت تولید سالانه 17000 تن، و با استفاده از دوازده خط توليد و سی و شش قالب در انواع سه محفظه*اي، پنج محفظه*اي و كشويي در پنج رنگ لمينيت و سفيد محصولات خود را عرضه مي*نمايد. فرمولاسیون تركيب مواد به كار رفته در ساخت پروفيل درب و پنجره upvcويستا بست با توجه به سخت*ترين شرايط آب و هوايي مناطق مختلف جغرافیايي كشور ايران انجام مي*گيرد كه توسط آزمايشگاه* پيشرفته SKZ آلمان (آزمایشگاه مرجع استاندارد رال آلمان)و شركت*هاي با تجربه اروپايي مورد آزمون و تائيد قرار گرفته است.  ويستا بست در زمينه صنعت توليد پروفيل درب و پنجره دوجداره از برترين فرمولاسيون روز دنيا و با كيفيت*ترين مواد اوليه استفاده مي*كند. اين مواد پس از تخليه در انبار مجدداً مورد آزمايش قرار گرفته و سپس در بخش ميكسينگ، توسط ماشين*آلات تمام اتوماتيك (رایملت هنشل آلمان ) براي توليد پروفيل تركيب مي*شوند. میكسینگ به* منظور توليد پروفيل*هاي درب و پنجره upvc ، تهيه و تدارك و آماده*سازي مواد اوليه پليمري و غير پليمري متفاوت با یکدیگر صورت می پذیرد. ويستا بست با برخورداري از ماشين آلات پيشرفته و كاملاً اتوماتيك و نيز بهره*گيري از با كيفيت ترين توليدكنندگان سيستم*هاي ميكسينگ « شركت رايملت هنشل آلمان Reimelt Henschel » و انتقال مواد بدون دخالت نيروي انساني، سعي در ارائه كيفيت بالا و يكسان دارد. اکستروژن فرآيند توليد پروفيل درب و پنجره دوجداره و كيفيت آن به فاكتورها و متغيرهاي فراوانی بستگي مستقيم دارد. بر این اساس ويستا بست با بهره*گيري از دانش بهترين توليدكننده تجهيزات توليد اين محصول «شركت گراينر اتريش» و همچنين برخورداري از بهترين اكسترودرهاي موجود در اروپا «كراس مافاي آلمان»، در جهت كاهش فاكتورهاي متغير ماشين*آلات و دستيابي به بهترين كيفيت بر**اساس استانداردهاي اروپايي تلاش مي*كند. فرآیند تولید پروفیل درب و پنجره upvc درمرحله اول پی وی سی و افزودنی های دیگر، با درصد مشخصی توسط دستگاه میکسر ترکیب سرد و گرم می شوند. مواد ترکیب شده بین 16 تا 24 ساعت در دمای محیط می ماند تا الکتریسیته ساکن حاصل از میکس از بین رفته و دمای آن با دمای محیط یکسان شود. مواد پس از مرحله میـکس به صـورت اتوماتیـک وارد دستگـاه های اکستـرودر می شود. پس از تنظیم و نصب قالب پروفیل مورد نیاز و همچنین قسمت های کالیبراتور و تانک های خنک کننده، می بایست دمای سیلندر و دستگاه اکسترودر و قالب به حد معین برسد. این میزان دما بسته به نوع سطح مقطع پروفیل متفاوت است که معمولاً برای سیلــندر بین 165 تا 185 و برای قالـب بین 190 تا 200 درجـه سانتی گراد می تواند متغیر باشد. دستـگاه اکستـرودر شامل دو عدد مارپـیچ با چرخش غیر همـسو بوده که مواد را به صورت یکنواخت از قسمت مخزن به سمت قالب هدایت می نماید. سیلندر دستگاه شامل چهار قسمت است که هر کدام به ترتیب وظیفه پیشگرم کردن مواد، پلاستیسیته کردن ( تبدیل مواد به شکل خمیری)، خروج گازهای متصاعد شده و در نهایت شکل گیری پروفیل را به عهده دارند. پس از خروج پروفیل از قسمت کالیبره و تانک های خنک کننده اطلاعات مربوط به پروفیل روی آن حک می شود. در نهایت پروفیل وارد قسمت برش شده و در خاتمه بر اساس نوع پروفیل و تعداد مشخص بسته بندی می گردد. اولین دارنده گواهینامه کیفیت «رال» آلمان در ايران ويستا بست اولين شركت تولید کننده در ايران می باشد كه موفق به دريافت گواهينامه كيفيت از مؤسسه ” رال ” آلمان در فروردين ماه ســـال 1389 (مارس 2010) گردیده اســــت كه يكي از استانداردهای مطرح دنیا در زمینه تأیید کیفی محصول می باشد. دارنده گواهینامه فنی از مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن از معتبرترین مراجع داخل کشور است که تولیدکنندگان پروفیل درب و پنجره دوجداره می توانند با رعایت فاکتـــورهای کیفی به این نشان دست یابند، این گواهیــنامه به شرکت هایی ارائه می شود که تولیدات آن ها ضمن احراز موفقیت در 10 آزمون مشخص، منطبق با دستور العمل های اجرایی مربوط به ساخت در و پنجره های استاندارد باشد. کاهش تبادل حرارتی با توجه به پائیـن بودن ضریب انتـقال حرارتی پروفیـل های درب و پنجره upvc و همچنین به خاطر وجود حفره های خالی داخل پروفیل میزان تبادل حرارت به حد قابل توجهی پائین می آید، در نتیجه مصرف انرژی در فصول مختلف سال کمتر می شود. بهره وری انرژی پنـجره upvc به همراه شیــشه های چـند جداره ضمن کاهش چشم گیر تبادل حـرارتی بین فــضای داخل و خارج ساخـتمان ها از اتلاف انرژی به میــزان قابل توجهی جلوگیــری نمــوده و در نتـیجه بهره وری انرژی را بالاتر می برند. پروفیل با رنگ و طرح* دلخواه شما علاوه بر طراحي فرم پنجره دلخواه خود بر طبق اصول ايمني و انرژي، امکان انتخاب پروفیل پنجره را با طرح های چوب یا رنگ های مختلف به صورت تک رو یا دو رو لمینیت دارا می باشید، تا بتوانيد رنگ پنجره را با نماي خود تطبيق دهيد. ويستا بست قادر خواهد بود اين امكان را براي شما فراهم نمايد. يكي از دلايل مهمي كه پروفيل درب و پنجره دوجداره را متمايز مي*سازد اين است كه پس از اتمام كار، پنجره شما نياز به رنگ*آميزي نخواهد داشت.

فروم ایرانی ها...
ما را در سایت فروم ایرانی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی irforum بازدید : 190 تاريخ : دوشنبه 24 اسفند 1394 ساعت: 2:15

1- نحوه محاسبه و برآورد قيمت پنجره upvc چگونه است ؟ اجزاء تاثیر گذار در قیمت شامل خم پروفیل،شيشه دوجداره،يراق آلات،رنگ پروفیل،بازشو پنجره یو پی وی سی،گالوانیزه،توری،هزینه نصب و … در عين حال هر پروژه نيز بسته به نوع طراحي آن نظير تعداد درب و پنجره ها ، تعداد بازشوها ، نوع بازشوها و … با يكديگر متفاوت هستند. بدين لحاظ نمي توان بدون اندازه ها و طراحي پروژه ، قيمت دقيقي از پنجره upvc بدست آورد. اگر شما تمايل داريد كه قيمت دقيقي از پروژه و تولید پنجره upvc خود داشته باشيد ، كافيست اندازه ها و طراحي پروژه خود را براي ما ارسال كنيد ( با تلفن ، فكس يا email ). ما محاسبات را به صورت كاملاً دقيق با نرم افزار مخصوص صنعت UPVC انجام داده و پيشنهاد قيمت را با جزييات كامل براي شما ارسال مي كنيم . 2 – نحوه محاسبه قيمت هر پروژه چگونه است ؟ تمامي محاسبات از قبيل قيمت پنجره upvc ، ليست برش پروفيل ، ليست برش شيشه ، ليست يراق آلات و … با نرم افزار مخصوص صنعت UPVC و توسط كامپيوتر به طور كاملاً دقيق انجام مي شود. 3 – کلیه هزینه ها در ساخت و نصب پنجره upvc شامل چه مورادی است ؟ قيمت پيشنهادي ما براي هر پروژه شامل درب و پنجره upvc ، شيشه ( تك جداره يا دو جداره ) ، يراق آلات مربوطه و نصب در محل مي باشد. فریم آهنی ، کندن درب و پنجره های قبلی در پروژه های تعویضی ، آهنگری و حمل درب و پنجره ها و شیشه تا محل پروژه بر عهده مشتری است.قیمت پنجره upvc تا اردیبهشت سال 94 همچنان تغییر نکرده است. قیمت پنجره upvc  – نحوه محاسبه قيمت در پنجره هاي بازسازي و قديمي به چه صورت است ؟ در پروژه هاي بازسازي بعد از برآورد هزينه كل كار ، هزينه هاي جانبي همچون هزينه فرزكاري ، جوشكاري و تعويض پنجره ها بعد از بازديد از كار محاسبه ميگردد . 5 – قیمت تمام شده یراق آلات و پروفیل بر چه اصلی محاسبه میشود ؟ قیمت یراق آلات درب upvc و پنجره ها بر حسب تعداد بازشوها موجود پنجره ها و درب های یو پی وی سی محاسبه میشود . هر قدر تعداد باز شو ها در یک پنجره بیشتر باشد یراق آلات بیشتری مصرف شده و قیمت پنجره بیشتر میشود همچنین تعداد باز شو ها در یک پنجره به ابعاد آن پنچره و نمای بیرونی و دکوراسیون داخلی بستگی دارد. 6 – آیا ضمانت نامه محصول و خدمات پس از فروش بر قیمت تمام شده تاثیر گزار است ؟ کلیه محصولات گروه پنجره وین بست دارای ضمانت نامه کتبی کالا میباشند که هیچ گونه افزایش قیمتی بابت ضمانت و خدمات پس از فروش پنجره upvc از مشتری دریافت نمیشود .معمولا تمامی مواد مصرفی در ساخت درب و پنجره از استاندارد ها و ضمانت های لازم برخوردارند . ولی برندها شناخته شده در این صنعت مطمئن ترین راه برای خرید محصولات یو پی وی سی شناخت این برندها و سفارش آن به شرکت های معتبر میباشد 7 – چگونه متوجه شویم براورده قیمت پنجره upvc ما به درستی ارزیابی شده است ؟ 8 – بهترین و مطمئن ترین روش برای برآورد قیمت پنجره های ما چیست ؟ 9_ نحوه محاسبه درب و پنجره های با اشکال و زوایایه خاص ، پنجره و شیشه خم ، پنجره هلال و شیشه محدب ؟ قیمت پنجره upvc فکر میکنم بحث قیمت نیز از اساسی ترین بحث ها در فروش درب و پنجره میباشد و براورد اولیه آن برای مشتریان هائز اهمیت است ما در گروه درب و پنجره وین بست به دو روش قیمت را براورد میکنیم روش اول:محاسبه بر حسب متر طول(محیط پنجره) پنجره ای با یک متر ارتفاع و یک متر عرض دو لت و یک بازشو دارای چهار متر پروفیل قاب سه متر پروفیل بازشو و یک متر پروفیل میانی جمعا 8 متر در متراژ طول پروفبل های مصرفی این پنجره میباشند که به آن یک دست یراق آلات ، 0/8 متر مربع شیشه دوجداره و معادل 20 درصد هزینه های نصب ، مواد مصرفی نصب ، و حمل و نقل نیز در نظر گرفته میشود روش دوم:محاسبه در متراژ مربع این روش که محاسبه آن آسان تر از روش اول است به این شکل میباشد که اگر ما یک پنجره در ابعاد ا متر ارتفاع و 1 متر عرض داشته باشیمطول ضرب در عرض مساوی با یک متر مربع. حالا ما برحسب نیاز شما ، برند پروفیل ، نوع شیشه و یراق آلات شما عددی رو در نظر میگیریم که ضریب آن عدددر ضریب طول و عرض ، قیمت بدست می آیداگر قیمت را در متراژ واحد(متر مربع) در نظر بگیریم ابعاد کوچک و بزرگ پنجره های ما اختلاف قیمت زیادی پیدا خواهند کرد و به همین منظور است که براورد هزینه در متر مربع همیشه کامل نیست.

فروم ایرانی ها...
ما را در سایت فروم ایرانی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی irforum بازدید : 199 تاريخ : دوشنبه 24 اسفند 1394 ساعت: 2:15

فعال سازی و غیر فعالسازی پیامک تبلیغاتی همراه اول

به دلیل شکایت‌های مداوم کاربران از همراه اول، امکان لغو دریافت اس‌ام‌اس‌های تبلیغاتی به امکانات این اپراتور اضافه گشت. شما می‌توانید با ارسال عدد ۱ به شمارۀ پیامکی ۸۹۹۹ از دریافت پیامک‌های تبلیغاتی انصراف دهید. به علاوه می‌توانید برای ثبت درخواست عدم دریافت پیامک‌های تبلیغاتی همراه اول، با شماره تلفن ۰۹۹۹۰ تماس گرفته و پس از برقراری ارتباط با اپراتور همراه اول، درخواست خود مبنی بر عدم دریافت پیامک‌های تبلیغاتی را ابراز نمائید. همچنین در صورتی که می‌خواهید امکان دریافت پیامک‌های تبلیغاتی دوباره برای شما فعال گردد نیز می‌توانید عدد ۲ را به شماره پیامکی ۸۹۹۹ ارسال کرده و به این ترتیب از آن پس پیامک‌های تبلیغاتی مختلف را دریافت نمائید.

فعال سازی و غیر فعالسازی پیامک تبلیغاتی ایرانسل

برای ثبت درخواست عدم دریافت پیامک‌های تبلیغاتی در ایرانسل می‌توانند عدد ۲ را به شمارۀ پیامکی ۵۰۰۵ ارسال نمائید (هزینۀ ارسال پیامک به این شماره رایگان است.) همچنین شما می‌توانید از طریق خط ایرانسل خود با شمارۀ ۷۰۰ تماس حاصل کرده و پس از برقراری ارتباط با اپراتور ایرانسل، درخواست خود مبنی بر عدم دریافت پیامک‌های تبلیغاتی را ابراز نمائید.

فروم ایرانی ها...
ما را در سایت فروم ایرانی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی irforum بازدید : 176 تاريخ : شنبه 22 اسفند 1394 ساعت: 11:39

[تصویر: yazd.jpg]

صنایع دستی یزد از جمله مواردی است که از قدیم الایام با زندگی مردم یزد عجین شده است. یکی از دلایل روی آوردن مردم یزد به ساخت هنرهای دستی شاید اقلیم و شرایط آب و هوایی بود که اوضاع اقتصادی نامناسبی را بوجود آورده بود . این موضوع سبب شد امروزه تنوع زیاذ صنایع دستی شهر یزد را شاهد باشیم و توجه همه صنعتگران و هنرمندان را به خود جلب کند بطوری که امروز شاهد تولید بسیاری از صنایع دستی یزد بصورت کارگاهی و کارخانه ای هستیم مانند صنایع نساجی. از جمله صنایع دستی استان یزد که نمونه بارز هنرهای قدیمی زنان و مردان یزد است، می توان به شعربافی، زیلو بافی، ترمه، دستبافت هایی چون شمدبافی، دندانه بافی، دستمال یزدی، شال بافی اشاره کرد که توضیحاتی درباره ی هر کدام آورده ایم.
دیگر صنایع دستی یزد عبارتند از:

  • قالی بافی
  • سفال و سرامیک
  • گیوه بافی
  • کاشی سازی
  • زرگری
  • جاجیم
  • چادرشب
  • مخمل
  • خورجین
  • جیم
  • پتو
  • سجاده
  • لنگ
  • قناویز
  • دارایی (ایکات)
زیلوبافی یزد
[تصویر: zilu-bafi-yazd.jpg]

زیلو یکی از قدیمی ترین صنایع دستی یزد است که به دوران پیش از اسلام باز میگردد. همچنین از کالاهای تجاری کشور بوده است.زیلو به علت ایجاد خنکی، در فصل تابستان بسیار استفاده می شد.یکی مهمترین مراکز مهم زیلو بافی شهر میبد یزد است که قدیمی ترین زیلو در حال حاضر به این منطقه نسبت داده می شود و می توان آن را در مسجد جامع شهر میبد دید. به دلیل دوام زیلو نسبت به فرش های پشمی این زیراندازها بسیار مورد استفاده بوده و یکی از مشاغل درآمدزای یزد محسوب میشد. نخ مورد استفاده در بافت زیلو پنبه است و طرح های بسیار زیبایی همچون زلفک، رکنه دونی، هشت پر بزرگ و کوچک، بند رومی و کلید که معروف هستند را برروی آنها ایجاد می کنند همچنین رنگ آبی و سفید از رنگ های غالب در بافت زیلوها هستند و گاهی رنگ نارنجی، قرمز و سبز هم استفاده می کنند. ناگفته نماند رنگ ها استفاده شده در زیلوها رنگ های طبیعی هستند که از گیاهانی همچون روناس، پوست گردو و … تهیه می شوند. و علت استفاده از این رنگ های طبیعی، ثابت ماندنشان است. از نظر رنگ زیلوها به سه دسته تقسیم می شوند: دسته ی اول زیلو با رنگ سفید و آبی که در مساجد استفاده می شود. دسته دوم زیلو جوهری که با رنگ گلی و آبی بافته می شوند و در خانه ها استفاده می شوند و به نسبت قیمت مناسبی دارند. دسته سوم که مرغوبترین آن هاست زیلو با رنگ ها سبز و گلی می باشد. نقش های مورد استفاده در زیلو به دو بخش تقسیم می شود حاشیه یا دج و زمینه. حاشیه که ثابت است و از نقش های بسیاری تشکیل مشود ولی زمینه به ذوق و هنر بافنده بستگی دارد. امروزه زیلوها کاربرد چندانی در خانه ها ندارند و بیشتر در مساجد و اماکن زیارتی می توان آن ها را دید.

شعربافی یزد

[تصویر: sherbafi-yazd.jpg]

شعربافی هم یکی از هنرهای سنتی یزد است که تا سال ها قبل رونق بسیاری داشت در ابتدا این هنر توسط زنان بر روی دستگاه های چوبی انجام میشد و کمکی به اقتصاد خانواده بود اما بعد از مدتی بصورت کارگاهی درآمد و مردان هم به این هنر مشغول شدند. شعر بافی نوعی از هنرهای دستبافت یزد است و نمونه های کمی به نسبت گذشته می توان در شهر یزد دید.

ترمه یزد

[تصویر: terme-yazd.jpg]

هنر ترمه بافی حدود چهارصد سال سابقه دارد و زردتشتیان آن را در دوخت نوعی شلوار برای جشن ها استفاده می کردند. ترمه پارچه است که تار آن ابریشمی و پودش نخ، پشم، کرک الوان و ابریشم است. بافت ترمه در گذشته با انگشت انجام می شد و از این رو به انگشت باف شهرت داشت ولی بعدها این کا به صورت نیمه دستی انجام شد و برای بافت آن از دستگاه های مخصوصی استفاده می کردند. بته و جقه، طرح شاه عباسی و شاخ گوزنی طرح حهای رایج مورد استفاده در ترمه ها هستند. همچنین انواع مختلف ترمه عبارتند از شال بندی، شال چارقدی، شال راه راه، شال اتابکی، شال محرمات، شال رضای، شال کشمیری، شال یزدی و … . بازار ترمه امروزه در شهر یزد رونق خوبی دارد و می توان بعنوان سوغات یزد آن را تهیه کرد.

دستبافت های یزد

بخش عمده ی صنایع دستی یزد پارچه های مختلفی است که به سبک های مختلفی در یزد بافته می شوند و هر کدام نام منحصر بفردی دارند، که به بعضی از این موارد اشاره ی کوتاهی داریم:

شمدبافی یزد:

[تصویر: shamad-yazd.jpg]
پارچه ای نازک که در بافتش از ابریشم مصنوعی(ویسکوز) یا نخ پنبه ای استفاده می کنند و بعنوان روانداز در فصل تابستان استفاده می شود. در بافت شمد از طرح های ساده ای استفاده می کنند که معمولا چهارخانه هستند.

دستمال یزد:

[تصویر: dastmal-yazd.jpg]
در شهر یزد دستمال هایی با طرح ها و رنگ های مختلف و مصارف گوناگون از ویسکوز یا همان ابریشم مصنوعی بافته می شوند. نام های دیگر این محصول ابریشمی و عشایری معروفند.
دندانی یزد: این نوع به جامه ی زردشتیان معروف است و بصورت ظاهرا ساده اما پر زحمت بافته می شوند.
شال بافی یزد: شالبافی هم یکی از هنرهای رایج یزد بوده که آن را از نخ پنبه ای می بافتند و معمولا تولید کارگاهی داشته است.

منبع : نشاط آوران

- - , .

فروم ایرانی ها...
ما را در سایت فروم ایرانی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی irforum بازدید : 191 تاريخ : چهارشنبه 12 اسفند 1394 ساعت: 15:49

[تصویر: tabriz1.jpg]

در این قسمت میخواهم شما را با صنایع دستی تبریز، یکی از زیباترین شهرهای ایران آشنا کنم. کشور عزیزمان ایران، شهرهای گوناگون با فرهنگ و هنرهایی زیبا در دل خود جای داده است. تبریز هم شهری زیباست که صنایع دستی و هنرهای زیبایی را در دل خود جای داده است. شهر تبریز سال هاست که در زمینه صنایع دستی جز چند شهر اول ایران در این حوزه است. با خرید صنایع دستی و سوغات تبریز میتوانیم خاطرات زیبای سفرمان را همواره به یاد داشته باشیم. همچنین با بازدید صنایع دستی شهر تبریز علاوه بر لذت خرید، مشوق خوبی برای این هنرمندان این صنایع زیبا خواهیم بود. معروف ترین صنایع دستی تبریز فرش و قالی، چرم دوزی، گلیم بافی، سفالگری و محصولات سرامیکی است. در ادامه توضیح مختصر و عکی صنایع دستی تبریز را آورده ام.
صنایع دستی دیگری که میتوان به آن اشاره کرد:

  • جاجیم بافی
  • رنگرزی سنتی و چاپ کلاقه ای
  • سوزن دوزی و رودوزی
  • هنرهای مرتبط با چوب
  • حصیر بافی
  • طراحی سنتی و نگارگری
  • صحافی و جلد سازی سنتی
  • گیوه دوزی و چاروق دوزی
فرش و قالی تبریز
[تصویر: farsh-tabriz.jpg]
قالی ایران، در سطح جهانی شهرت بسیاری دارد ولی از میان شهرهای ایران قالی تبریز شهرت بسیاری دارد، بطوری که به تبریز لقب شهر جهانی صنایع دستی و بافت فرش داده شده است. قالی بافی یکی از صنایع دستی استان آذربایجان می باشد که قدمتش به دوران سلجوقیان و ایلخانیان باز می گردد. پس از آن دوران تکاملی آن همزمان با تیموریان و بعد از آن صفویان بود. در زمان صفویان طرح هایی چون گل و بوته، سجاده ای، حیوانات، لچک و ترنج، مخصوصا نقش گل شاه عباسی رواج یافت و برای بافت از نخ های ابریشمی استفاده میشد که ظرافت خاصی را به آن داده و آثار نفیسی خلق شد. بسیاری از این آثار ارزشمند که از گذشته بجا مانده است، را میتوان در موزه های مشهور دنیا بازدید کرد. هنرمندان آذربایجانی نقش به سزایی در احیا و حفظ قالی بافی در ایران داشتند. بافت قالی همچنان در بسیاری از روستاها و شهرهای استان آذربایجان رواج دارد. علاوه بر اینکه این آثار ارزشمند به بازارهای داخلی هم عرضه می شوند. بخش مهمی از صادرات ایران به قالیچه ها و قالی تبریز اختصاص دارد.
پیشنهاد می کنم برای خرید و بازدید از این فرش ها و تابلو فرش های زیبا به بازار مظفریه تبریز مراجعه کنید. ایده ی جدیدی که با فرش های تبریز ادغام شده است هنری به نام چرم فرش است که شهرتی بسیاری پیدا کرده است. این فرش ها که ادغام فرش و چرم و ورنی است بعنوان زیرانداز تزئینی و فرش و … استفاده می شود و با دکوراسیون خانه های امروزی هماهنگ است.

چرم تبریز

[تصویر: charm-tabriz.jpg]
چرم تبریز، پیشینه ی پرآوازه ای در کشور ایران دارد، در شهر تبریز تولیدکنندگان بسیاری، مشغول به این حرفه یافت. از جمله مهمترین فرآورده های ساخته شده از چرم در این استان کفش است. کفش چرم تبریز جایگاه بالایی در ایران و حتی خارج از آن دارد و بعنوان یک برند با کیفیت شناخته شده است. پیشنهاد میکنم با خرید کیف و کفش یا دیگر فراورده های چرمی تولید شده تبریز، قسمتی از هنر و صنایع دستی تبریز را به همراه خود داشته باشید. برای تهیه محصولات چرمی دست دوز تبریز بهتر است به بازار کفش در بازار تاریخی تبریز سری بزنید.

گلیم بافی تبریز

[تصویر: gelim-tabriz.jpg]
گلیم بافی تبریز، یکی دیگر از صنایع دستی تبریز است، که رواج بسیاری در این منطقه و آذربایجان دارد. گلیم در دسته ی صنایع زیر انداز محسوب شده و از پشم گوسفندان، ابریشم، موی بز بافته می شود. معروف ترین گلیمی که در تبریز به چشم می خورد گلیم شاهسون است. مشخصه ظاهری گلیم شاهسون، وجود نگاره های بزرگ و برجسته است که با نوارهای باریک و پیچیده از هم جدا شده اند و رنگ های ملایمی مخصوصا صورتی، سبز، درصد کمی قهوه ای و آبی تیره به چشم می خورد. با نگاه به گلیم های خطه آذربایجان میتوان فهمید تفاوت بسیاری از لحاظ ظاهر در گلیم های بافته شده اقوام مختلفش است.
گلیم دورو یا ساده و گلیم سوماک که «ورنی» هم به آن می گویند دو نوع گلیم است که در تبریز عرضه می شود. گلیم ورنی تار و پود نازک از نخ پنبه ای و پشمی دارد همچنین طرح آن معمولا حیوانات است. در نوع ساده تار پنبه ای و پود پشمی دارد. به طور کلی هیچ یک از بافنده های گلیم از طرح و نقشه ی خاصی استفاده نمی کنند و همه ی طرح ها، ایده ی ذهنی خودشان است . گلیم در ابتدا به منظور روانداز، زیرانداز، کف پوش و .. استفاده می شد، اما اکنون بعنوان یک پوشش مدرن در خانه ها استفاده می شود.

سفال و سرامیک تبریز

[تصویر: sofal-tabriz.jpg]
محصولات سفالی و سرامیک(به سفال سفید معروف است) یکی از صنایع دستی رایج در شهر تبریز است علاوه بر تولید در تبریز، کارگاه های تولید آن در شهر زنور هم قرار دارد. همچنین در شبستر، سفال گری قدمت طولانی دارد و در تبریز میتوان این آثار ارزشمند را یافت. سفال و سرامیک تبریز از نوعی خاک مرغوب تولید می شوند. برای بازید از آثار سفالی میتوانید به موزه ی سفال تبریز مراجعه کنید این موزه خانه علوی است جایی که شما میتوانید در کنار بازدید یک اثر تاریخی زیبا، این سفال های زیبا را ببینید. حتما بعنوان یادگاری و سوغات در سفر به شهر تبریز سفال های زیبایش را به ارمغان ببرید. همچنین مجسمه های سفالی ساخته را میتوانید در موزه مشروطه تبریزبازدید کنید.

منبع : نشاط آوران

- - , .

فروم ایرانی ها...
ما را در سایت فروم ایرانی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی irforum بازدید : 210 تاريخ : چهارشنبه 12 اسفند 1394 ساعت: 15:49

[تصویر: zanjan.jpg]

صنایع دستی زنجان، از مدت ها پیش جایگاه ویژه ای در بین صنایع دستی ایران داشته است. اگر تاریخ زنجان را بررسی کنید متوجه قدمت و تنوع آن خواهید شد که در حال حاضر از تعدادشان کاسته شده است و آن هم مربوط به مهاجرت صنعتگران به دیگر شهرهاست. از صنایع دستی معروف زنجان می توان ساخت اشیای فلزی همچون ملیله کاری، چاقو سازی و چارق دوزی را نام برد. که هر کدام را می توانید بعنوان سوغات تهیه کنید. همچنین برای آشنایی بیشتر می توانید مطلب مربوط به سوغات زنجان را ببینید.
دیگر صنایع دستی استان زنجان که در شهرهای مختلف این استان تولید می شوند عبارتند از:

  • مسگری
  • فرش
  • گلیم
  • جاجیم
  • مسگری
  • تابلوی خاتم و مینیاتور
  • صنایع شیشه
  • گیوه دوزی ابریشمی و نخی
  • رنگرزی
  • سفالگری
  • هنر حکاکی روی مس
ملیله کاری زنجان
[تصویر: malilekari-zanjan.jpg]
ملیله کاری از قدیمی ترین صنایع دستی زنجان است و بر اساس شواهد تاریخی می توان ثابت کرد قدمت آن به قرن دهم هجری بر میگردد، که در دوران سلجوقی رونق گرفت و همزمان با حکومت صفویان به اوج خود رسید. همچنین نمونه های باقی مانده و آنچه در آثار و سفرنامه های قدیمی دیده می شود گواهی بر قدمت هنر ملیله کاری هستند. در کتب تاریخی بسیاری به فلزکاری بعنوان یکی از صنایع دستی زنجان اشاره شده است که ملیله کاری شاخه ای از این صنعت است. ملیله کاری تا قبل از حکومت پهلوی یکی از هنرهای بومی زنجان بود اما پس از آن هنرمندان این حرفه به شهرهای تهران، اصفهان و… مهاجرت کردند و این هنر در دیگر نقاط ایران رواج یافت. در هر صورت با سفر به شهر زنجان می توانید از دیدن این هنر زیبا به شکل شربت خوری، قاب عکس، بشقاب، جعبه ی جواهرات،شکلات خوری، شیرینی خوری و ظروف تزیینی لذت ببرید. نقش هایی مورد استفاده در ملیله کاری بته ترمه، جقه، برگ فرنگی، برگ، غنچه، پیچک و … است. ناگفته نماند ملیله کاری زنجان در ایران جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده است.

چاقو سازی زنجان

[تصویر: chaqu-sazi-zanjan.jpg]
از معروفترین صنایع دستی زنجان ساخت چاقو است که در سطح کشور شهرت بسیاری دارد. این هنر به مدت ها پیش بازمیگردد که نسل به نسل، به هنرمندان معاصر انتقال یافته است. با وجود وارد شدن ابزارهایی برای ساخت چاقو از زحمت هنرمندان این عرصه کاسته شده است و همچنان کیفیت بالایی دارد. چون در ساخت چاقو قدرت بدنی زیادی بکار گرفته می شود، معمولا جوانان مشغول این کار هستند و استادکاران قدیمی به آموزش میپردازند. چاقوها معمولا از فولاد استیل محکم و ضد زنگ درست میشوند که بعد از اجرای عملیاتی همچون چکش کاری و حرارت دادن به فلز سختی تبدیل می شوند و بر برش و تیز بودن چاقو موثر است. تناسب، ظرافت، قدرت در برش و نحوه ی آبکاری فلز از جمله مشخصات برجسته چاقوی زنجان است. انواع چاقوهای که در زنجان تولید می شوند عبارتند از چاقوی ضامن دار، ساده، میوه خوری، مرکب، کاردهای شکاری، کاردهای کمری، کاردهای آشپزی و قلم تراش.

چاروق دوزی زنجان

[تصویر: charoq-duzi-zanjan.jpg]
چاروق نوعی کفش است که در گذشته برای عبور از مناطق سخت و کوهستانی از چرم گاو و با نخ ابریشمی یا نخ گلابتون می دوختند. این هنر به دوران ساسانیان بازمیگردد و اوج رونق آن مانند بسیاری از صنایع دستی شهرهای ایران به دوران صفوی می رسد. تنوع در نقش و طرح های این چاروق نظر هر هنرمندی را به خود جذب می کند. انواع مختلف چاروق تمام چرم، توری، پرده بند، تمام پوست و… هستند. که هر کدام از این نوع ها روش و سبک خاصی در ساخت دارند و از جنس چرم، پنبه، ابریشم و پوست عمل آورده درست می شوند. امروزه چارق های بیشتر زنانه بوده و جنبه ی تشریفاتی دارد. این چاروق ها می توانند سوغاتی های زیبای برای اقوامتان باشند. همچنین برای آشنایی با دیگر ره آوردهای زنجان میتوانید متن سوغات زنجان را بخوانید.

منبع : نشاط آوران

- - , .

فروم ایرانی ها...
ما را در سایت فروم ایرانی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی irforum بازدید : 176 تاريخ : چهارشنبه 12 اسفند 1394 ساعت: 15:49

این مجله حاوی محبوب ترین مطالب از دید کاربران در سایت دکتر کرمانی در بهمن ماه می باشد که شامل مقالات ، مصاحبه با افراد موفق ، آشپزی رژیمی و ... می باشد.

لینک دانلود مجله

با ما "به اندام" باشید

- - , .

فروم ایرانی ها...
ما را در سایت فروم ایرانی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی irforum بازدید : 213 تاريخ : يکشنبه 9 اسفند 1394 ساعت: 23:50

راه های خروج از پنالتی گوگل : مسلما هدف همه افراد از سفارش و طراحی وب سایت، مشاهده شده وب سایت آنان توسط افراد متعدد است و به همین علت است که اکثر وب مسترها از اصول سئو سایت برای افزودن میزان بازدیدهای سایت خود استفاده می کنند . اما بسیار پیش می آید که بر اثر اشتباهاتی ، یک وب سایت توسط موتورهای جستجو وارد پنالتی می شود .

[تصویر: cover-google-penaltys-300x159.jpg]
در این مطلب سعی می کنم شما را با برخی روش های خارج کردن سایت از پنالتی گوگل آشنا کنم .
قبل از هر چیز باید این را بدانید که گوگل هیچ هشدار یا اخطاری در مورد پنالتی کردن سایتتان به شما نخواهد داد . بنابراین کاملا اشتباه است که تصور کنید سایتتان پنالتی نشده چون پیامی از گوگل در یافت نکرده اید .
در قدم بعد باید این را بدانید که همیشه کاهش بازدید کننده دلیل بر پنالتی شدن سایت شما نیست و دلایل زیادی برای آن وجود دارد . مثلا قطعی اینترنت در برخی مناطق ، مشکل سرور و …
نکته دیگر آنکه وب سایت های تازه تاسید در سندباکس گوگل قرار دارند و هنوز ایندکس نشده اند و دیده نشدن آن ها در نتایج جستجو به معنی پنالتی شدن آن ها نیست .
برای خارج شدن از پنالتی چه کنیم ؟
اگر متوجه پنالتی گوگل شدید ، باید تلاش کنید علت آن را بیابید و در صورتی که علت پنالتی شدن سایت شما تخلف از قوانین راهبردی وبمستر گوگل باشد ، با ید فورا تخلفات پیشین خود را برطرف کنید .
آگاه باشید که گوگل پروتکلی دارد که در آن مدت کوتاهی برای اصلاح اشتباهات به وب سایت متخلف داده می شود . یعنی شما و تیمتان اگر سهوا مرتکب اشتباهی شده اید در حد چند ساعت فرصت دارید که آن را اصلاح نمایید . اما اگر در این مدت متوجه بروز اشتباه در سایت خود نشوید ، یا نتوانید به موقع آن را اصلاح کنید ، سئو سایت شما به زودی دچار مشکلات جدی خواهد شد .
در صورتی که کل صفحات وب سایت شما دچار افت شده است ، راه دشواری در پیش دارید . سعی کنید به یاد آورید که اخیرا چه کارهایی روی وب سایت خود انجام داده اید . مثلا در کد سایت چه تغییراتی ایجاد کرده اید ، چه مقدار کپی کرده اید ، لینک دهی ها به وب سایت شما چگونه بوده و به چه صورت ایجاد شده و….
بدانید که اگر چند سال است که شیوه های لینک دهی و تامین محتوا و… شما تغییر نکرده و بهتر نشده ، یقینا رتبه سایت شما تنزل پیدا خواهد کرد . چرا که گوگل دائما در حال تغییر الگوریتم های جستجو است و رقبا نیز دست از کار نکشیده اند .
اگر تنها کلمه کلیدی خاصی از سایت شما افت کرده ، این مشکل به تغییر الگوریتم گوگل بر می گردد . مثلا ممکن است گوگل پس از تغییر الگوریتم هایش به این نتیجه رسیده باشد که کلمه کلیدی ، زیاد به محتوای سایت شما مرتبط نداشته و ناگهان سایت شما دچار افت نشود .
برای رها شدن از پنالتی مرتبط با محتوا ، باید کلیه صفحات ماقبل سایت خود را بررسی کنید و پیش از هر چیز صفحاتی که دچار بهینه سازی بیش از حد شده اند را اصلاح نمایید .
اگر از محتوای خودکار استفاده میکنید باید حتما منبع هم ذکر شود و گرنه وب سایت شما به شدت در خطر پنالتی شدن قرار خواهد گرفت .
اگر در سایت خود دارای محتوای تکراری هستید حتما با 301 ریدایرکت آدرس آن ها را یکی کنید .
اگر رتبه سایتتان در جستجو های موبایل افت کرده ، علت آن الگوریتم جدید گوگل است و با طراحی قالب برای موبایل و ریسپانسیو کردن سایت خود می توانید مشکل را حل کنید .
رفع پنالتی چقدر هزینه دارد ؟
حقیقت آن است که نمیتوان هزینه واقعی رفع پنالتی را به طور دقیق شرح داد . اما این را بدانید که هزینه آن کم نیست و به طور حدودی می توان گفت که نیاز است همیشه پس اندازی برای روز مبادای سایت خود و پنالتی شدن احتمالی آن کنار بگذارید چرا که در غیر این صورت پنالتی شدن یک سایت ممکن است به معنای بسته شدن دفتر کار و تجارت یک فرد باشد .

- - , .

فروم ایرانی ها...
ما را در سایت فروم ایرانی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی irforum بازدید : 211 تاريخ : جمعه 7 اسفند 1394 ساعت: 20:46

چگونه می توانیم خانه خود را در زمان کمی راحت بفروشیم؟

شاید برای بسیاری از ما این سوال پیش آمده که در دوران رکود مسکن، چگونه می‌توانیم خانه خود را بفروشیم؟ آیا راهکارهای ارزان برای فروش بهتر و زودتر خانه وجود دارد؟
شاید شما هم جزو کسانی باشید که خانه‌تان را به مدت طولانی برای فروش گذاشته اما تاکنون موفق به فروش نشده باشید. با توجه به رکود مسکن اگر می‌خواهید خانه‌تان را سریع‌تر به فروش برسانید باید تغییرات جدی برای واحد مسکونی خود ایجاد کنید.

با چند راهکار ارزان و قابل اجرا می‌توانید خانه‌تان را بهتر و زود‌تر بفروشید. چه کسی می‌داند شاید بعد از اجرای بندهای این متن خودتان اولین مشتری این واحد دوست داشتنی باشید.

۱ ـ رنگ

به دورو برتان نگاه کنید، دلتان از دیوار‌های رنگ و رورفته و از مد افتاده گرفته با یک پوشش تازه از رنگ به خانه جان دهید. حتی اگر خانه‌تان را به تازگی رنگ کرده‌اید می‌توانید با یک پالت رنگ جدید به خانه رنگ و روی بهتری ببخشید. راهکار بسیار ساده است شما برای اجرا به یک غلطک و چند سطل رنگ نیاز دارید. تنبلی را کنار بگذارید و به سادگی جلوه زیباتری از خانه را برای مشتری نشان دهید.

۲ ـ بهبود روشنایی

بدون تردید خانه شما مملو از لامپ‌های کم نور و تاریخ گذشته است. لامپ‌ها که عتیقه‌جات نیستند پس سریع‌تر آنها را نونوار کنید. حتی اگر توانایی هزینه بالا‌تر دارید روشنایی خانه را به سیستم‌های مدرن و کنترل از راه دور مجهز کنید. مطمئن باشد هیچ‌کس نمی‌تواند در مقابل ایده‌های جدید و مدرن مقاومت کند.

۳ ـ دور ریختنی‌ها

اگر محل کار یا خانه را با مبلمان برای فروش گذاشته‌اید، نگاه متفاوتی به اثاث داشته باشید و یادتان باشد هیچ خریداری به دنبال وسایل کهنه شما نیست. به گوشه و کنار خانه نگاه کنید تمام وسایل کهنه و مندرس را به بیرون انتقال دهید. به طور مثال اگر کابینت، ظرفشویی یا کمد دیواری شما خراب و رنگ و رورفته است آن را تعمیر یا تعویض کنید باور کنید همین نکات جزیی باعث گران‌تر به نظر رسیدن خانه می‌شود.

۴ ـ حمام و آشپزخانه فراموش نشود

حمام و آشپزخانه زیبا کمک می‌کند تا شما سریع‌تر خانه را به فروش برسانید. تردید نکنید و تمام کاشی‌ها و موزاییک‌های کهنه و شکسته را با کاشی‌های نو جایگزین کنید. اگر دیوار‌ها نیاز به رنگ‌آمیزی و نور‌پردازی دارد معطل نکنید، پرده‌های حمام را تعویض کنید و چند گلدان زیبا و ارزان را در گوشه و کنار حمام، آشپزخانه قرار دهید. یادتان باشد هیچ کس دنبال خرید انباری از شما نیست. شما باید سعی کنید خانه شیک‌تر به نظر برسد. فراموش نکنید سرویس بهداشتی تمیز و شیک هم می‌توانید نظر خریدار را به خود جلب کند.

۵ ـ نگاهی به پرده

هیچگاه پنجره‌های خانه را بدون پرده‌‌ رها نکنید، شما می‌توانید با پارچه‌های بسیار ارزان یک پوشش فانتزی به پنجره‌ها بدهید. قرار نیست این پرده‌ها لوکس و گران باشد. فقط می‌خواهیم جلوه پنجره‌ها را بیشتر نشان دهد. البته در این کار سلیقه به خرج بدهید اگر نمی‌توانید یا نمی‌خواهید پنجره‌ها را با پرده‌های نامتناسب زشت‌تر نکنید.

۶ - راز آینه

اگر می‌خواهید اتاق کوچک و دلگیر شما روشن و بزرگ به نظر برسد از آینه استفاده کنید. اتاق تاریک با یک آینه قدی روشن‌تر و زیبا‌تر جلوه می‌کند. درست روبه‌رو در ورودی آینه قدی آویزان کنید. راز آینه را فراموش نکنید راز آن‌ها در وسعت‌بخشی مساحت خانه خلاصه می‌شود.

۷ ـ به روزرسانی

نصب آیفون تصویری، صندوق پستی و دستگیره‌های جدید می‌تواند قیمت خانه را اندکی افزایش دهد. تمام فلزات نیکلی رنگ و رورفته را با استیل یا برنز تعویض کنید تا جایی که می‌توانید لوله و شیرآلات قدیمی آهک گرفته را تمیز و براق کنید.

۸ ـ کف‌پوش

اگر کف‌پوش خانه لمینت یا پارکت است با اندکی روغن مخصوص به این کف‌پوش‌ها جلا ببخشید. پارکتی که درخشان و تمیز باشد، نظر‌ها را به خود جلب می‌کند. اگر قسمتی از لمینت خراش دیده حتما آن را تعمیر کنید. کف‌پوش همانند پوست دست نشان‌دهنده سلامت خانه است. توجه داشته باشید کف‌پوش‌های شکسته، خراب، پاره شده و کثیف نظر خریدار را نسبت به خرید خانه عوض می‌کند.

- - , .

فروم ایرانی ها...
ما را در سایت فروم ایرانی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی irforum بازدید : 286 تاريخ : شنبه 1 اسفند 1394 ساعت: 4:07